10 dolog, amit senki nem említ a szakállnövesztéssel kapcsolatban
2016. március 25. írta: Beardcity

10 dolog, amit senki nem említ a szakállnövesztéssel kapcsolatban

A szakállnövesztés egy igen egyedi élmény. Ha felszínesen nézzük a dolgot, egész egyszerűnek is tűnhet. Leteszed a borotvát és hagyod, hogy az arcodból kibontakozhassanak a szépséges szőrszálak. Ennél azért egy kicsit többről van szó, és ha még az utazásod elején tartasz, nem árt tudnod egy pár olyan dolgot, amit nem feltétlenül mond el mindenki. Ha már tapasztalt szakállas vagy, akkor biztosan fel fogsz ismerni és igazolni is tudsz egy párat, ha nem mindet az alábbiak közül.

tumblr_niccy9cidc1tb54nxo1_500.jpg

1. A viszketés elmúlik

Elsőre hihetetlennek hangzik, de idővel tényleg abbamarad. Valaki sosem jut túl ezen a szakaszon, mert egyszerűen nem bírja ki. Szomorú, de így van. De higgy nekem, egy-két hónap és a viszketésnek nyoma sincs! 

2. Minél hosszabb, annál nehezebb karbantartani.

Ha végigalszol egy éjszakát, és reggel az ágyból kipattanva patentül áll a szakállad, akkor te vagy a legjobb. Én, ha felkelek, a tükörbe nézve szembesülök vele, hogy úgy nézek ki mint akinek a fél arcához egy vasalót nyomtak, a másik felét meg direkt összedúrtam volna álmomban. Szerencsére nincs az a probléma, amit egy zuhany és egy fésű meg ne oldana. Ami biztos, hogy minél nagyobb a szakállad, annál nehezebb lesz úgy gondozni és formázni, hogy az jól nézzen ki. Itt jönnek képbe a szakállápolással foglalkozó cégek, mint például a Beardcity. Merthogy az olyan termékek és kiegészítők, mint szakállolaj, bajuszwax, samponok, fésűk segítenek abban, hogy a szakállad a lehető legjobban nézzen ki.

3. A szakállolaj elengedhetetlen

Az egyik olyan dolog, ami segít rendben tartani az arcodon növekvő szőrtengert, az a szakállolaj. A szakállolaj fő feladata, hogy kondicionálja a szőrszálaid. Az eredmény egészségesebb, puhább szakáll és megfelelően hidratált bőr. A felvitele elég egyszerű, de annál fontosabb. Minél jobban meg kell próbálni ledolgozni az olajat a bőrig, ekkor a leghatásosabb.
beardcity_face1.jpg

4. Könnyen hozzánősz a szakálladhoz

Úgy, ahogy hozzánősz a házhoz, amiben laksz, a kocsidhoz, amit vezetsz, vagy a háziállatodhoz, a szakálladhoz is egyre jobban hozzánősz. Nem akarod levágni, gondoskodni akarsz róla, meg akarod sétáltatni. Viccet félretéve, tényleg elkezdesz ragaszkodni hozzá, akármilyen furán is hangzik ez annak, akinek sosem volt szakálla, valóban így van. Mielőtt szakállas lettem volna semmilyen fölösleges pipere nem érdekelt. Ma meg tele a fürdőszoba szakállápoló cuccokkal.

5. A szakállad megritkításának gondolata ijesztő

Nehéz dolog ezt elmagyarázni valakinek, akinek nincs hosszú szakálla, de a gondolata, hogy egyedül kell elvégezned egy kis igazítást a hosszú idő óta növekvő arcszőrzeteden ijesztő lehet. Szerencsére, minél elterjedtebb a szakáll, annál több profi borbély van, akire nyugodtan rábízhatod a szakállad igazítását.

6. Mindenhol szőrszálakat fogsz találni

Mindegy, hogy fürdőszoba, konyha, mosdókagyló, padló, ágy, a kis szőrszálak mindenhol ott vannak. Ugyanis hullik, amikor fésülöd, mosod, igazítod. Sajnos ez ellen nincs mit tenni, esetleg egy jó porszívó beszerzését javasoljuk.

7. Az emberek híres szakállasokhoz, vagy éppen Közel-Keleti népekhez fognak hasonlítani.

Ezt biztos, hogy nem tudod elkerülni. Ha már viszonylag hosszú szakállad van, egyből jönnek az asszociációk és hirtelen úgy nézel ki, mint valaki a tv-ből. Kossuth Lajos egyértelműen viszi a prímet, de még gyakoribb az arab, török beszólás és sajnos a jelenlegi helyzetben a szakállat a terroristákkal azonosítják, ez sem könnyíti meg a szakállat növesztő ember dolgát. Viszont még kisebb szakállal, pár hónapja egy kevésbé kulturált debreceni kocsmában voltam ByeAlex és a Kedvesem című számot szerették volna hallani tőlem. Vicces volt, de csalódniuk kellett. Egy idő után már azonban fárasztóak az utalások, de ezzel sincs mit kezdeni. Az emberek mindig is ilyenek voltak.

8. Figyelmet fog kapni a szakállad

Valaki hipszternek fog hívni, valaki celebekhez hasonlít, jobb esetben azt mondják, hogy milyen királyul néz ki. Mindenesetre vonzza a tekintetet. Jó hír ez az egyedülálló férfi társaimnak: a hölgyek többsége imádja.

9. Az evés problémás lehet

Minél nagyobb a szakállad, annál nehezebb lesz egy olyan egyszerű művelet, mint megenni egy szendvicset. A sörivás is okozhat galibákat, főleg ha már nem teljesen józan az ember. De a szószos dolgokkal is vigyázni kell, mert te nem fogod észrevenni, hogy 10 centivel a szádtól csorog a majonéz, vagy a tejföl egy jó lángosról. Majd szólnak a többiek:) Van egy pár trükk, amivel csökkentheted a szád körüli rendetlenséget. A nagyobb ételeket (például hamburger) kérd úgy, hogy felnegyedelik. Így sokkal könnyebb elfogyasztani.

10. Van valamiféle bajtársiasság a szakállasok között.

Elég király, mikor te és egy másik hasonló szakállú ember találkoznak a kricsmiben, a piacon vagy bárhol az utcán. A szemkontaktus után egy laza fejbiccentéssel üdvözlitek egymást. Ez azért van, mert ő is átérzi, amit te. A kínlódást, az örömöt és mindent, ami egy szakállal jár együtt.
Több ilyen eset is volt, szórakozóhelyen pár ital után pedig sokkal felszabadultabban dicsértük egymás szakállát és beszéltük ki az ilyenkor szokásos dolgokat: mióta nő, mit használsz rá, stb…
Vannak jó és rossz oldalai a szakállnövesztésnek, amiket meg kell tapasztalj a folyamat közben. Ha most kezded, biztosan fogod érzékelni a fentebb leírt pontokat, ha pedig már jó ideje arckertészkedsz, akkor te is igazolni tudod, azt amiről itt szót ejtettünk. És minél többen lelik örömüket a szakállukban, annál többen lesznek azok is, akik szépen lassan rájönnek, hogy ez nem hóbort, ami egyik pillanatról a másikra eltűnik. A szakállas „trend” marad, úgyhogy jobb ha hozzászokik mindenki.
tumblr_o4ka4mdkdu1tlnd0ro1_1280.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://beardcity.blog.hu/api/trackback/id/tr668525308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.03.25. 17:39:38

ez valami buziblog?

Beardcity 2016.03.25. 17:54:11

@toportyánféreg: Alapjáraton nem, de szívesen fogadunk mindenkit. Üdvözlünk az oldalon!

Neocon 2016.03.25. 17:54:22

@Rupert Stiltskin alias Törpe: Zsenialis komment, vagy ket perce ezen rohogok. :)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2016.03.25. 17:58:53

Én tavaly adtam át magam a hipszter szakáll érzésének, hát, kicsit fájt, amikor levágtam, de azt a megkönnyebbülést elmondani nem lehet, amit utána éreztem. Kurva sok kínlódással jár, rengeteget kell mosni és hát igen, egy fél liter leves simán elfér benne. Nem mondom, hogy nem csinálok ilyet még egyszer, de mostanság imádom, hogy heti kétszer átszaladok rajta egy 1,5 centis szakállvágóval és gond letudva.

odamondó 2016.03.25. 18:04:31

@toportyánféreg: rotfl. Valahogy én is ezt akartam írni. Annyira macsó lett a blogger hogy közben észre se vette de homár lett.

sobchak 2016.03.25. 18:27:59

@Beardcity: kerestem nálatok azt a szakállszappant amit pár hónapja még lehetett kapni, de most nem találtam. Mi az oka?

Beardcity 2016.03.25. 18:35:20

@sobchak: Írtam neked üzenetet :)

Gringo 2016.03.25. 18:41:41

Hajamat meg a többi szőrzetemet se olajozom.

BitPork 2016.03.25. 18:46:44

Érdekes pontok. Én ide s tova 25 éve szakállas vagyok. Megjegyezném h az első pont nem igaz tapasztalatom szerint. Soha nem szűnik meg, max szakaszosan csillapodik - bár embere válogatja. Nekem semmi nem oldotta meg a bőröm kiszáradását, és bizony szakállfekélybe hajló sebesedés is előjött ennyi idő alatt, amit csak orvos tudott sikerrel kezelni. Egy megoldásom "született": minden másnap meg kell mosnom valami erős baciölő samponnal :(

murray 2016.03.25. 18:55:34

én is próbálkoztam szakállal de feladtam.
Aaron Kaufman az egyik legnagyobb szakállas fickó. :-)

2016.03.25. 18:58:43

Igazán érdekes írás volt :)

freesleep 2016.03.25. 19:04:18

Nem igaz az, hogy a lányoknak nőknek ez en masse tetszik, bár a hölgytetszést nem vitatom.
Az viszont tény, hogy nagyon vidító érzés, és sokat dob egy munkás hétköznapon, ha együtt ebédelhetek egy bajuszos, szakállas fószerrel, főleg ha elég jó a viszony ahhoz, hogy ne kelljen titkolni, hogy szétröhögöm magam a szenvedésein-szenvelgésein.
Szakállolaj.... biztos vagyok benne, hogy valami ilyesmit adtok el. Ebben drukkolok nektek, mert nagyon örülnék, ha több férfi mászkálna hidratálva:)

The reaper 2016.03.25. 19:05:24

7. pont nálam szerencse, mert szőkésbarna vagyok, a szakállam is már-már szőke, szóval inkább vikingnek szoktak hívni, mint arabnak. :D A 9. pontra meg csak annyi, hogy mióta szakállam van nem ettem le a pólómat/ingemet, szóval az speciel szerintem inkább előny, mint hátrány.

Severus 2016.03.25. 19:19:54

@The reaper: :)))

Én emiatt adtam fel. Egy jó bebaszós-kajálós buli után másnap reggelre konkrétan szaga volt. Csóró kőkorszakiak... Mi minden lakhatott abban...

Anyád a baráthal 2016.03.25. 19:28:59

A 3-7mm nem is szakáll?
Én csak a 1. és 4. pontokat ismerem ezek közül. Ráadásul a viszketés csak az első mm-ig van.
Borotválkozni viszont nem szeretek.

plutonic 2016.03.25. 19:55:57

Ujra divatba jott az arcon viselt varjufeszek. Piperecikkekkel. PIPERE!

Disz/zit 2016.03.25. 20:13:37

2007 óta van szakállam, gyakorlatilag onnantól, hogy érzékelhető szőr van az arcomon kb két évig borotválkoztam aztán formára vágtam, de végül bedobtam a gyeplőt és megnőtt olyan nyolc vcentire nyáron rövidebb télen elengedem. SOHA nem viszketett. (lehet hogy szerencsém van).

Ami kimaradt: 2007-től 2014-ig minden velem korabeli embertől azt hallgattam, hogy jajj rocker meg fujj de undorító meg csöves...... gondolom sokan még. Ekkor fordult a trend és most minden surmó kis köcsög aki régen engem cikizett több-kevesebb sikerrel próbál szakállat növeszteni és vagánykodni, hogy milyen trendi. Persze tőlem meg mindegyik megkérdezi, hogy "na mi van már te is szakállat növesztesz?" BAMME KILENC ÉVE SZAKÁLLAM VAN!!!!! Régebben minthogy neked pihe nőtt az arcodon vagy a lábad között. Ez megőrít és legszívesebben minden hasonló kis köcsögnek birkanyíró ollóval esnék neki.

2016.03.25. 21:12:03

@Rupert Stiltskin alias Törpe:
elgépelted köcsög: nem rossz, helyen vagy

tb79 · http://www.ukulele.hu 2016.03.25. 21:25:24

A 7. és a 8. pont ugyanarról szól.

Oké, hogy van, aki szakállat növeszt, mert miért ne, de amikor huszonpárévesen hatalmas, öregemberes szakállat növesztenek egyesek, az inkább csöndesen megmosolyognivaló...

igazi hős 2016.03.25. 21:51:09

@BitPork: Nekem is majd 30 éve van szakállam, de nincs ilyen problémám, pedig szappannál drágább holmit nem használok az arcomon. Néha ki kell menni a friss levegőre és napfényre, az sokat segít a bőrnek.

throbi 2016.03.25. 22:24:52

Jó cikk!

Miután tökélyre fejlesztettem az egyenes borotva használatát (lásd: borotva.blog.hu/) mi sem volt természetesebb, mint hogy megpróbáljak szakállat növeszteni.

Az első öt év alatt talán kétszer bírtam ki, hogy három hétig ne vágjam le. Igen, rettenetesen viszketett.

Viszont pont egy éve végre sikerült. Ma már tökéletes a "corporate beard", kb. kéthetente igazítom.

A viszketés rég elmúlt, tulajdonképpen csak hideg víz kellett hozzá. Függő is lettem, most már zuhanyzáshoz is csak hideg vizet használok és adalékmentes kézműves szappant. Olaj sem kell, egészséges a bőröm, szakállam.

Miért is növesztettem szakállat? Kölyökképem miatt nem nagyon vettek komolyan a munkahelyemen. Mióta szakállas vagyok, már elő is léptettek :)

naezjó... 2016.03.25. 22:57:50

@Modor Tibi: Tibikém, miattad kattintottam :)

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.03.25. 23:02:08

Kíváncsi vagyok, hogy mikor fog ismét divatba jöbbi a bajusz a fiatalok körében?
A 80-as években egyszer más visszatért egy rövid időre

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.03.25. 23:04:32

@throbi: "Miután tökélyre fejlesztettem az egyenes borotva használatát (lásd: borotva.blog.hu/) mi sem volt természetesebb, mint hogy megpróbáljak szakállat növeszteni. "

Gondolom ezt viccnek szántad. Mi hasznát veszed az egyenes borotvának, ha szakállad ban?

Kuktamaki 2016.03.25. 23:17:55

Bocs,itt egy nő. Ki őrül meg érte? Jó lehet annak a szakàll, aki ragyàs,nincs àlla vagy nyúlszàja van, amit el akar takarni. Amúgy a kinőtt nadràgban fàzó bokàjú hipszter nem férfias, hanem szànalmas. Max a 17éves kislànyok hiszik el, hogy jó faszi..

Suna bácsi 2016.03.26. 00:38:15

A szakáll további előnye, hogy eltakarja a ronda pofátokat, így kevesebb szenvedést okoztok embertársaitoknak.
Na és persze elvonja a figyelmet az ostoba tekintetről ami szemeitekből kisugárzik.
Egyúttal védi ruházatotokat a pörköltszafttól, ketchuptól, stb.
Szóval rém praktikus. Hajrá...

tralalala 2016.03.26. 01:00:25

Engem nem zavar, csak kötelező ne legyen.

BiG74 Bodri 2016.03.26. 01:04:01

Basszus itt tartunk ma Magyaországon?
Leírja valaki a szakáll növesztés dolgait, és egyből megjelenik néhány s.arc buzizva, fintorogva. Mi a köze hozzá bárkinek is, hogy a másik, hogy alakítja a fazonát, éppen hogy érzi jól magát? Ha nem tetszik hát nem tetszik ki a fasz kérdezte?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.03.26. 07:03:08

@tralalala: pedig egy tavalyi eu-s direktíva szerint 2018-tól kötelező lesz. A buziság meg már jövőre... Így mennek ezek.

lobbantott tsilke 2016.03.26. 07:34:37

@Suna bácsi: es elfer benne par lantott tsilkeszalny is ( just in case).

y Azvedo 2016.03.26. 08:00:08

@Suna bácsi: Egyem meg azt a csodálatos, simára borotvált pofikádat! Ne hagyd abba, írj még valami szépet! Sugárzik belőle az értelem. Gondolom, hogy a szemeidről is hasonló mondható el....

Nbl 2016.03.26. 08:56:05

@toportyánféreg: ne erőlködj, qrvára stílusosan oltottak le, a te revansod viszont szánalmasra sikeredett, nincs mit szépíteni ezen. Másrészt meg a buzizásod miatt sokkal durvább oltást is megérdemelnél.
(És csak hogy tiszta legyen, a magam részéről röhejesnek tartom ezt az újkori hipszterszakáll-vonulatot, de az emiatt buzizást meg egyenesen köpnivalónak)

2016.03.26. 09:13:37

@Nbl: igenis, elnézést kérek :)

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.03.26. 11:37:20

@tralalala: Pedig Merkel készül kötelezővé tenni az EU-ban, hogy a migráncskák otthonosabban érezzék magukat. Még lehet,hogy a mutti is szakállt növeszt..:)))

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.03.26. 11:39:37

@Kuktamaki: Köszönöm, hogy megerősítetted a hitem abban, hogy vannak még normális nők..

MittuDomain 2016.03.26. 11:46:02

"Elég király, mikor te és egy másik hasonló szakállú ember találkoznak a kricsmiben, a piacon vagy bárhol az utcán. A szemkontaktus után egy laza fejbiccentéssel üdvözlitek egymást."

Van ilyen tényleg? :)

Punxsutawney Mormota 2016.03.26. 12:35:14

@odamondó: Miből is gondolod? Ja igen! A buzik kilométerekről felismerik egymást, már az irásuk alapján is.

Ps. A Habonyművek azért nem fizet, hogy ha egy nem politikai blogban rontod a levegőt, szerencsétlen!

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.03.26. 13:09:14

@MittuDomain: Van, utána pedig szobára is mennek.. ( Similis simile gaudet..)

efi 2016.03.26. 13:48:51

10-20 évet öregít minimum.
Azt meg erősen kétlem, hogy a nők többségének ez bejönne.
Továbbá érdekelne, hogy része-e a szigorú és/vagy szomorú nézés is ?

prolee 2016.03.26. 15:05:03

Én nőből vagyok. Amikor megismertem a páromat, gondozott rövid haja volt, arcszőrzet nuku. Azóta változott a helyzet, hosszú évek óta negyven centis szakálla van, hozzá volt már kopasz fej is, meg vállközépig érő hosszú haj is.
Sokan kérdezték, hogy nekem tetszik-e a szakálla, hosszú haja, kopasz feje.

A kérdést sem értem igazán. Nekem maga a pasi tetszik, azt meg ő dönti el, hogy hova és mit növeszt, hiszen az ő feje, nem az enyém.

martineden 2016.03.26. 15:59:05

@Rupert Stiltskin alias Törpe: Ez kurva jo volt.Nem birom abba hagyni a rohogest.

Suna bácsi 2016.03.26. 21:55:01

@Before: én is attól tartok, hogy lassan kötelező lesz valamelyik... rosszabb esetben mindkettő. Közel-keletről érkező (divat-)diktátorok előbb-utóbb a szakállat teszik kötelezővé, a liberális európában ezzel szemben tényleg lassan a buziság lesz a menőség csúcsa, illetve már néha úgy érzem, hogy már most az. Hogy a kettő hol fog összefonódni? Hát ahonnan a szakáll(as) jön ott a buziság is járja :-D

Suna bácsi 2016.03.26. 21:57:50

@MittuDomain: biztos, bár én buzikkal nem szoktam szemezni meg biccenteni, ha szakállas, akkor meg főleg :-D

odamondó 2016.03.26. 21:58:34

@Punxsutawney Mormota: habonyművek? Tessék?
Wake up neo.

Beer Monster 2016.03.27. 00:31:58

Sose gondoltam volna, hogy ezt a "kondicionálást" férfi is van, aki beveszi.

Pierrebasier 2016.12.28. 21:26:51

Már vagy 20 éve volt körszakállam, mikor durván 7-8 hónapja eltökéltem, le teszem a borotvát. Nem divatból lett, illetve növesztettem szakállat, hanem mert kíváncsi voltam, hogy hogyan áll és mivé is tud fejlődni, amúgy a pofáimnál nem a legsűrűbb szörzetem. Az államnál nincs gond vele, csak az arcom két oldalánál nem sűrűsödött be olyanra, amilyenre szerettem volna, de a visszajelzések mindenképpen pozitívak.
Lehet szeretni, lehet utálni, s van amiben egyet kell értsek a fent írt blogban.
1. Igen. Viszketett, majd elmúlt, de nekem olyan a börkém, hogy télen a szél kifújja akkor mindegy, hogy hol, de ég és viszket a bőröm, ezért tetőtől talpig kénytelen vagyok használni testápolót.
2. Még nem kellőképp hosszú :) De már tapasztalom a fent írtakat. :)
3. Na igen az olaj. Használom is, meg nem is. Magam keverem ki itton, az általam választott olajokkal, és illatokkal. ( Jojoba, Argán, Szantálfa, citrom, levendula ) De!!! Nem szeretem ha pihepuha, mert olyan, mint ha nem lenne. A bőröm és szakállam érdekében heti 1-2 alkalommal használom, de amúgy szakáll vaxot kenek rá.
4. Hozzánőttem és szeretem.
5. Ritkítani ugyan nem kell és nem is kellett, hisz a sűrűségével nincsenek gondok, de az alakformálást már egyszer egy fodrász elvégezte.
6. Igen. Hullik, de ehhez hozzá lehet szokni.
7. Én vagyok Én és nem akarok senkire hasonlítani. Viszont a munkahelyemen december hó révén, mindenki csak Mikulásként láttot volna szívesen. ( Őszülő szakállam van )
8. Eddig csak pozitív visszajelzést kaptam. Bár mondták páran, hogy öregít, de ez engem nem zavar.
9. Ez a legnagyobb problémám, ami a szakállt illeti.
Nem nehéz az evés, csak amikor már az étellel együtt a bajusz is becsúszik az ember szájába, már kellemetlen. Valaki itt írta, hogy evés ivás után másnapra szaga volt a szakállának, gyanítom, hogy oda a gyomorból visszafelé utat törő szerves anyag is szerepet kapott. Szomorú, hogy nem jutott el egy mosdó kagylóig.
10. A bajársiasságot eddig nem tapasztaltam, nincs is sok szakállas a környezetemben, de nem is baj, mert így nem tömeg vesz körül.
Összegezvén, kicsit féltem tőle, hogy nem lesz bennem kitartás, de mivel nagyon bennem volt, hogy már pedig ez itt az arcomon meg fog nőni, ha tetszik, ha nem. Ápolom, ahogy kell, de van pár cucc, amit be akarok még szerezni. Nem tervezem a közeljövőben levágni, pedig szinte minden nap megkérdezik, hogy meddig akarom növeszteni. Majd, talán valamikor, de nem a közeljövőben. Beard forever!
süti beállítások módosítása